Valoarea taxei de prima inmatriculare va creste chiar si de aproape trei ori in cazul masinilor noi, urmand sa scada proportional cu vechimea, in cazul autovehiculelor cu aceeasi cilindree si incadrate in aceeasi norma de poluare Euro, au declarat agentiei Mediafax surse guvernamentale.
Executivul va remite, miercuri seara, Comisiei Europene o scrisoare continand modificarile pe care le propune in legatura cu modul de calcul al taxei de prima inmatriculare. Modul in care aceasta a fost aplicata anterior a nemultumit Comisia, care a apreciat ca taxa este discriminatorie in ceea ce priveste masinile mai vechi.
Potrivit acestora, daca taxa actuala pentru o masina noua cu norma de poluare Euro 4 si cu cilindree de 1.400-1600 de centimetri cubi este de putin peste o suta de euro, in noua formula pe care Executivul o propune Comisiei aceasta creste pana la mai mult de 400 de euro. In acelasi timp, ea scade o data cu vechimea masinii, ajungand ca acelasi automobil, dar vechi de doi ani, sa fie taxat cu o suma mai mica cu 15%.
In cazul unei masini noi Euro 4 cu motor de 1.600 de centimetri cubi, taxa de prima inmatriculare va fi de circa 460 de euro, urmand sa scada progresiv in functie de vechimea masinii.
O masina de acelasi tip si cu motorizare de peste 1.900 de centimetri cubi va fi inmatriculata pentru o suma ce se apropie de o mie de euro, au mai declarat sursele citate.
Cele mai noi masini de tip Euro 3 cu cilindree de 1.400-1600 de centimetri cubi vor fi inmatriculate contra unei sume de aproape o mie de euro. Cuantumul scade si in acest caz in functie de vechimea masinii. Valoarea de aproximativ o mie de euro creste in cazul masinilor Euro 3 in functie de cilindreea motoarelor si scade apoi in cadrul fiecarei clase de motorizare in functie de vechime.
Acelasi mod de calcul este aplicat si in caz