Anexele secretizate ale contractului Bechtel, semnat in 2003 in guvernarea PSD, ascund adevaruri scandaloase. Potrivit documentelor intrate in posesia "Romaniei libere", preturile materialelor folosite la construirea Autostrazii Transilvania sunt de cel putin doua ori mai mari, in cazul multor produse, decat ale celor folosite pentru Autostrada Soarelui.
Potrivit Anexei 1, pretul armaturii PC52, de exemplu, a fost fixat pentru Bechtel la 896,37 euro/tona, in timp ce italienilor care au construit tronsonul Bucuresti-Fundulea li s-au platit 450 euro/tona. Pentru betonul cu rezistenta 20-25 americanii au primit un pret de circa 130 de euro/metru cub, in timp ce la Autostrada Soarelui s-a facturat acelasi tip de beton la cel mult 65 de euro/metru cub. Preturile de mai sus mai si cresc, an de an, ajungand ca in 2008 sa fie cu 26% mai mari, in euro, decat cele din 2003.
Anexa 10 la contractul Bechtel, care contine cantitatile de lucrari si materialele necesare pentru realizarea Autostrazii Transilvania, este si ea secretizata. Astfel s-a putut ca mai toate cantitatile si solutiile de construire stabilite initial sa sufere modificari substantiale, fara stirea opiniei publice, care au avut ca efect cresterea pretului autostrazii cu zeci de milioane de euro.
Au mai "rasarit" 54.000 de piloni de sustinere, cantitatea de material de umplutura a crescut de 6,5 ori numai pe doua sectiuni, iar cantitatea de otel armat a crescut cu 13.000 de tone.
Potrivit anexei 1, tona de beton Bechtel a fost cotata, inca din 2003, la un pret aproape dublu fata de betonul similar decontat, in acea perioada, la construirea Autostrazii Soarelui. Acelasi lucru se constata in cazul armaturilor si al mai multor produse. Profitand de faptul ca si Anexa 10 este la randul ei secretizata, guvernantii au convenit cu Bechtel si la majorarea cantitatilor de mate