În 2007, pentru al şaselea an consecutiv, numărul spectatorilor la cinema a continuat să scadă. Nu e foarte grav; scăderi se înregistrează şi pe pieţele vest-europene. Dar potenţialul pieţei atrage deja investitorii. De ani de zile, pe tonuri sumbre, se vorbeşte despre lipsa apetitului publicului român pentru film. Dar acest lucru e pur şi simplu neadevărat. Românii sunt interesaţi de film şi sunt dispuşi să şi plătească pentru a merge la cinema; ce ne lipseşte su
În 2007, pentru al şaselea an consecutiv, numărul spectatorilor la cinema a continuat să scadă. Nu e foarte grav; scăderi se înregistrează şi pe pieţele vest-europene. Dar potenţialul pieţei atrage deja investitorii.
De ani de zile, pe tonuri sumbre, se vorbeşte despre lipsa apetitului publicului român pentru film. Dar acest lucru e pur şi simplu neadevărat. Românii sunt interesaţi de film şi sunt dispuşi să şi plătească pentru a merge la cinema; ce ne lipseşte sunt sălile - mai precis multiplexurile.
Aparent, nu stăm deloc pe roze. Conform datelor prelucrate de Agenţia Champions, numărul de intrări la cinema a scăzut din nou în 2007, până la 2.257.246 de bilete vândute - faţă de 2.776.516 în 2006, după datele centralizate de Centrul Naţional al Cinematografiei. Numărul real de intrări pe 2007 este mai mare, deoarece Agenţia Champions monitorizează doar premierele. Unele filme, după ce trece perioada de două-trei săptămâni când sunt proiectate în premieră, reintră în circuitul sălilor pentru o a doua perioadă de proiecţie; după estimările specialiştilor, numărul total de intrări ar fi cu circa 15% mai mare decât cel înregistrat pentru premiere, deci ne putem aştepta la aproximativ 2,6 milioane de intrări pe 2007 - oricum mai puţin decât în anul precedent.
Există însă şi motive de optimism: este foarte pr