Cresterea economiei emergente a Romaniei primeste noi impulsuri din partea investitorilor, atrasi de amplul proiect al autostrazii Transilvaniei, dar si de avantajele unei infrastructuri aflate in plina expansiune, ale unei forte de munca mai ieftine decat in celelalte tari membre UE si ale unei generatii de tineri ingineri bine pregatiti, potrivit Business Week.
"Drumul care duce spre ceea ce va fi poarta Romaniei catre Europa de Vest se unduieste printre micile sate transilvanene, unde inca mai poti vedea batrane cu capetele acoperite cu baticuri si, cateodata, carute trase de cai", astfel incepe o analiza complexa realizata de cunoscuta publicatie de business.
Apoi, in plin camp liber, intalnesti un semn triunghiular, pe care scrie Autostrada Transilvania. In apropiere, pe un imens prundis, sunt amplasate containere pentru muncitori, iar alaturi, este amenajata o parcare pentru camioane.
Regiunea, a carei imagine este deseori asociata in strainatate cu castelele lugubre, padurile virgine si cu vampiri, surprinde nu numai prin acest mic oras, dar si prin insisi oamenii care traiesc acolo.
Unul dintre acesta este Michael John Mix, un american solid cu cizme de cowboy a carui fotografie prilejuita de prinderea unui somon urias atarna de perete. Ce cauta el in Transilvania? “Stii, imi place sa construiesc lucruri”, raspunde Mix pe un ton grav.
Noua infrastructura atrage investitorii
Cu greu si-ar fi gasit Mix un mai bun mod de a face ceea ce-i place. Mix este director de proiect in cadrul Bechtel Group din Romania, supraveghind o constructie de 3,2 miliarde de dolari pentru autostrada de peste 415 kilometri.
Autostrada Transilvania este un exemplu relevant pentru felul in care proiectele de infrastructura dintr-o piata emergenta sporesc vanzarile unor companii precum Bechtel din SUA, Hochtief din Germania sau Aker Kvaerner di