In cadrul Google, cativa angajati au inceput un studiu pentru obtinerea uni sistem de prognoza cu privire la evolutia pietei. Acest studiu se baza, conform declaratiilor autorilor aflate pe blogul oficial Google, pe ideile lui Friedrich Hayek dar si pe Iowa Electronic Markets, un site al Universitatii din Iowa, cu simulari economice in scopuri pedagogice.
Prognozele aveau ca obiect datele de lansare a diverselor produse, noi deschideri de birouri si alte elemente de importanta strategica pentru Google.
Pe aceasta baza, prin extrapolarea unora dintre rezultate, Google a prezentat in cadrul unei intalniri a American Economic Association un studiu mai aprofundat: "Using Prediction Markets to Track Information Flows: Evidence From Google,"
Iata cateva din concluziile acestui studiu:
1. Comerciantii din acelasi loc au tendinta de a comercializa aceleasi lucruri, in acelasi timp. Aceasta este un fapt explicabil prin proximitatea fizica care premite comunicarea aproape fara pierderi de informatie.
2. Cele mai importante sunt legaturile spatiale intre oameni, mult mai puternice decat cele sociale si profesionale.
3. Angajatii care ocupa acelasi loc in spatiu (acelasi birou, de exemplu) au tendinta de a avea opinii corelate pe anumite probleme.
Conform autorilor studiului, concluziile acestuia au relevanta sub trei aspecte: rolul optimismului in companiile antreprenoriale, comunicarea intre angajati in companii, retelele sociale si modul in care circula informatia pentru investitori.
In cadrul Google, cativa angajati au inceput un studiu pentru obtinerea uni sistem de prognoza cu privire la evolutia pietei. Acest studiu se baza, conform declaratiilor autorilor aflate pe blogul oficial Google, pe ideile lui Friedrich Hayek dar si pe Iowa Electronic Markets, un site al Universi