Sub impulsul orientării consumatorilor de informaţie către internet, grupurile media autohtone investesc masiv în proiecte online în căutarea unor noi surse de venit, dar şi pentru a susţine canalele tradiţionale. Mai multe studii recente arată că tinerii citesc tot mai puţin ziarele tipărite, preferând în schimb să se informeze din mediul online. Cele mai importante trusturi româneşti încearcă să se adapteze noilor obiceiuri de consum şi dezvoltă platforme online
Sub impulsul orientării consumatorilor de informaţie către internet, grupurile media autohtone investesc masiv în proiecte online în căutarea unor noi surse de venit, dar şi pentru a susţine canalele tradiţionale.
Mai multe studii recente arată că tinerii citesc tot mai puţin ziarele tipărite, preferând în schimb să se informeze din mediul online. Cele mai importante trusturi româneşti încearcă să se adapteze noilor obiceiuri de consum şi dezvoltă platforme online care nu doar reproduc pe internet articolele din ziare, ci oferă informaţie complementară şi permit interacţiunea cu publicul. Şi televiziunile apelează la internet, atât pentru a-şi susţine brandurile, cât şi pentru a atrage noi venituri. Site-ul postului Antena 3, de exemplu, a fost dezvoltat constant de la apariţia pe piaţă cu informaţii suplimentare, secţiuni video şi de comunicare cu vizitatorii. Potrivit lui Bogdan Pitaru, redactor-şef al antena3.ro, site-ul şi-a construit o dinamică personală prin creşterea numărului de materiale proprii şi a adaptărilor din presa internaţională, ca şi prin lansarea unor noi secţiuni, de exemplu, Dosarele Antena 3. În plus, se mizează pe interacţiunea cu publicul prin intermediul forumurilor dedicate emisiunilor de la TV, se încurajează adăugarea de materiale proprii, text sau video, de către consumatori. Site-ul prosport.ro a adoptat o strategie asemănătoare,