Cu o lună şi ceva înainte de coliziunea avion-maşină de pe Aeroportul Otopeni, un autobuz al firmei de handling a fost ferit în ultima clipă de o aeronavă aflată în procedurile premergătoare decolării. "Scăparea" aparţine, susţin surse din aviaţia civilă, tot turnului de control, iar incidentul nu a fost raportat oficial, deoarece nu s-au înregistrat pagube. Şi n-ar fi nici prima, nici ultima oară când se procedează aşa.
Mica înţelegere între părţi a făcut ca un eveniment aviatic nefericit, petrecut cu mai bine de o lună înaintea celui de la 30 decembrie 2007, dar la fel de grav şi foarte asemănător, să nu fie raportat oficial.
Ancheta demarată în cazul avionului Tarom care a lovit o maşină a firmei UTI pe Aeroportul Otopeni relevă pe zi ce trece aspecte din ce în ce mai sensibile, dacă nu de-a dreptul umbroase, din intimitatea celor care veghează la siguranţa zborurilor în România.
EXPERTIZÅ PE ÎNREGISTRÅRI. Ieri, întrucât investigaţia are un termen strâns de finalizare (15 zile), toate părţile implicate au fost convocate de comisia de anchetă la sediul Ministerului Transporturilor, în principiu pentru ascultarea înregistrării făcute cu microfonul ambiental care captează tot ceea ce vorbesc între ei operatorii din turnul de control. Surse apropiate comisiei de anchetă au declarat pentru Jurnalul Naţional că, foarte probabil, va fi cerută expertizarea autenticităţii şi, mai ales, integralităţii înregistrării episodului. Pentru convorbirile dintre turnul de control şi avion există duplicat în cutia neagră, iar pentru cele cu echipele de balizaj back-up-ul logurilor se află – în afară de sediul din Ion Ionescu de la Brad al Romatsa – la STS. Acestea sunt considerate, cel puţin teoretic, sigure la editare.
TÅCERE SUSPECTÅ. Între timp însă, informaţiile parvenite redacţiei noastre cu privire la un