La sfarsitul anului trecut, Uniunea Europeana lansa cateva reglementari pentru reducerea poluantilor din atmosfera, printre ele fiind limitarea concentratiei admise de praf, a nivelului substantelor poluante din atmosfera si reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera produse de autovehicule.
Pe viitor, lupta impotriva poluarii ar putea duce la introducerea unei taxe vamale suplimentare pentru importurile de bunuri din tari care nu indeplinesc normele U.E. privind emisiile de gaze poluante. Directive pentru sanatatea populatiei
Pentru a reduce cantitatea de poluanti, Parlamentul European a fixat recent o limita admisa — valabila pe intreg teritoriul comunitar — a cantitatii de poluanti atmosferici : 25 grame pe metru cub de aer pana in 2010, valoare care va fi diminuata in 2020 la 20 de grame la metru cub de aer. Pentru particule mai mari, cum ar fi dioxidul de sulf si oxizii de nitrogen, limita a fost stabilita la 40 micrograme pe metru cub de aer, iar concentratia acestora in atmosfera nu trebuie sa fie depasita de mai mult de 35 de ori pe an. Derogari vor primi orasele in care limitele minime de poluare nu pot fi atinse din pricina conditiilor climaterice si asta doar in cazul in care statele respective prezinta justificari prin care sa arate ca, in ciuda oricaror masuri pe care autoritatile locale sau nationale le vor lua, acele limite nu pot fi atinse.
Directiva adoptata in decembrie are drept scop reducerea poluarii atmosferice si minimalizarea efectelor pe care emisiile unor gaze par sa le aiba asupra sanatatii omului — poluanti suspecti de a cauza populatiei probleme respiratorii cum ar fi astmul, bronsita si efizemul pulmonar, se mai precizeaza in directiva U.E.
Statele membre vor avea doi ani la dispozitie sa transpuna aceasta reglementare in legislatiile nationale, urmand, intre altele, sa infiinteze, in zonele urbane cu cel pu