» Pentru intretinerea celor 16.000 kilometri de drumuri nationale se vor plati 2,7 miliarde de lei timp de patru ani.
» In perioada 2008-2011, atribuirea lucrarilor multianuale de intretinere vara-iarna se va face prin licitatie deschisa.
Firmele care au castigat licitatiile pentru deszapezirea din aceasta iarna nu au primit inca nici un ban pentru lucrarile efectuate. Reprezentantii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) spun ca este vorba de o practica obisnuita din cauza bugetului insuficient, dar firmele isi vor primi banii cand bugetul o va permite. In schimb, reprezentantii sindicatelor drumarilor sustin ca aceste contracte sunt suficient de bine remunerate incat intarzierile de plata sa nu afecteze functionalitatea societatilor care au castigat astfel de licitatii.
Din acest an, activitatile de intretinere a drumurilor vor capata un caracter strict comercial. Atribuirea contractelor pentru lucrarile de intretinere a drumurilor (inclusiv deszapezire) se va face, incepand din 2008, pe o perioada de patru ani, prin licitatii. Deocamdata, CNADNR nu a stabilit decat procedurile de urmat in cazul drumurilor nationale (inclusiv drumuri europene) pentru autostrazi, urmand probabil sa se lucreze prin concesionarea activitatilor pe o perioada mult mai mare, de 25-30 ani.
Reteaua de drumuri nationale, care insumeaza circa 16.000 kilometri si acopera 65% din trafic, era intretinuta pana in 1997 in regie proprie de CNADNR. "In 1997, s-au facut primele externalizari de servicii in cadrul companiei. Pana in prezent, pentru perioada de iarna se faceau licitatii pentru activitati de combatere a poleiului. Firmele care castigau licitatiile foloseau la lucrari si oameni de-ai nostri. Din 2008, lucrarile se vor atribui prin licitatie pe o durata de patru ani si nu stim ce se va intampla cu lucratorii de la noi, peste 4