Autostrada Transilvania se va lega de reţeaua rutieră europeană prin autostrada ungară M35, ce va fi gata în 2012.
Ungaria îşi revizuieşte strategia de dezvoltare a infrastructurii rutiere, din cauza traficului pe care îl preia de pe rutele din România.
Oficiali ai celor două state s-au întâlnit, ieri, la Oradea, pentru a pune la punct detalii legate de construirea unor autostrăzi şi drumuri expres care să lege localităţile din cele două ţări. „Partea maghiară şi-a dat seama că România este un generator important de trafic şi îşi revizuieşte strategia privind dezvoltarea infrastructurii”, a declarat, la Oradea, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Tánczos Barna. El a spus că o parte din drumurile din Estul Ungariei nu mai fac faţă traficului care vine dinspre România.
Ca urmare, au fost gândite o serie de soluţii, pentru ca o parte din circulaţia rutieră să fie preluată de autostrăzi sau drumuri expres, care să lege oraşe importante din cele două ţări.
Legătură directă cu Budapesta
Un astfel de exemplu ar fi autostrada M35, o legătură între Autostrada Transilvania şi autostrada M3, din Ungaria, care merge la Budapesta şi face legătura mai departe cu Viena şi alte oraşe importante din Europa.
O altă legătura ar fi o nouă autostradă, M4, care va lega Oradea de Budapesta. „S-a ajuns la concluzia că traficul dinspre România nu se duce pe autostrada M3 şi ar fi nevoie de o altă autostradă, cu două benzi pe sens, care să lege Oradea direct de Budapesta”, a explicat secretarul de stat.
Autostrăzile M4 şi M35 vor comunica pe ruta Oradea – Berettyoujfalu, de unde M35 o va lua, pe ruta Debreţin, spre Nyregyhaza, unde se intersectează cu M3, iar M4 va merge direct spre Budapesta. „La autostrada M35 vor începe lucrările în anul 2009, iar în 2012 va fi gata”, a precizat Táncz