- Comentariu - nr. 6 / 10 Ianuarie, 2008 N-as putea spune exact ce a urmarit cand, dupa ceva tergiversari si amenintari din partea sindicatelor care cereau sa nu-si puna "apostila", presedintele Traian Basescu a promulgat, totusi, in ultima zi a anului 2007 Legea Bugetului de Stat pe 2008. Unii comentatori zic ca presedintele a uitat promisiunile facute cu mare valva sindicalistilor, altii, ca din toata aceasta tevatura a urmarit o noua lovitura sub centura aplicata premierului Tariceanu. Dupa cum se stie, sub "presiunea maselor" presedintele a trebuit sa accepte o intalnire-dezbatere, in calitate de mediator, intre guvern si sindicate. Actiune ce s-a dovedit total fara rezultate, dupa cum bine se stie deja. Numai ca aceasta initiativa prezidentiala, a fost, totodata, si tardiva. Adica, cum?; dupa ce promulgi o lege, revii si accepti discutii, dezbateri si dispute privind continutul ei? Este ceva de neimaginat intr-un stat democratic de drept. Si, totusi, presedintele Traian Basescu a invitat la discutii partile implicate, iar acum stim deja ce s-a ales de aici. Vom reveni. Deocamdata, pentru informarea corecta a cititorilor nostri, prezentam aici cateva repere ale bugetului pentru anul 2008. Ne folosim exclusiv de afirmatiile si parerile ministrului Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian. Potrivit bugetului pe anul 2008, veniturile generale consolidate vor insuma 174,2 miliarde de lei (39,6% din PIB), iar cheltuielile vor insuma 186,2 miliarde de lei (42,3% din PIB). Deficitul bugetului consolidat este estimat la 2,7% din PIB. Contributiile de sanatate, pensii si somaj vor fi diminuate, in cursul anului 2008, cu 1,5% pentru angajat si cu 4,3% pentru angajator, in trei etape. Analistii financiari arata ca, in general, bugetul tarii are sanse mari sa se sustina, ca o crestere a veniturilor la buget, pe fondul reducerii fiscalitatii, poate fi posibila doar datorit