Numărul turiştilor creşte de la an la an, iar drumurile de acces în staţiune devin tot mai puţin capabile să preia afluxul mare de maşini. Sursa: Răzvan Vălcăreanţu
Români şi străini, cu jeepuricât casa sau DaciiPapuc jumătate ruginite,toţi se înghesuie pedrumul de Poiana Braşov să prindăun petic de zăpadă pe care să se deacu schiurile.
În fiecare final desăptămână, forfota transformăstaţiunea într-un Bucureştimontan, cu mii de maşini, ATVurizgomotoase, lipsă de locuri deparcare şi poliţişti care încearcă, învan, să restricţioneze accesul.
An de an, numărul celor carealeg să-şi petreacă aici timpul libercreşte, iar mica staţiune braşoveană ajunge să rivalizeze cu celeoccidentale măcar la preţuri şi lanumăr de turişti.
În schimb, infrastructura este lapământ. Aceleaşi drumuri construiteîn urmă cu 30 de ani,incapabile în prezent să preiaafluxul de maşini, trotuare lipsă şicanalizare proastă. Cu toateacestea, investiţiile în staţiunecontinuă.
În proiect, un heliportşi un teren de golf
Autorităţile locale au în planlărgirea domeniului schiabil, realizareaa două parkinguri etajate şilărgirea reţelei de canalizare.„S-au făcut investiţii în transportulpe cablu şi acum potcircula şi 2.500 de turişti pe oră.Problema e că nu au pe unde săcoboare atâţia“, spune primarulGeorge Scripcaru.
Pentru Poiană există maimulte proiecte privind extindereadomeniului schiabil cu pârtii noispre Predeal şi Râşnov.George Copos, unul dintre ceimai importanţi patroni dehoteluri din Poiană, a anunţat căva investi anul acesta 20 demilioane de euro în staţiune.
„Vom pune zăpadă artificială petoate pârtiile pe care le avem.Vom dubla capacitatea şi cred căvom ajunge la 6.800 de turişti peoră. Practic, vom rivaliza cu toatestaţiunile din Italia, Austria sauFranţa“, a afirmat Copos la finalulanului trec