- Diverse - nr. 7 / 11 Ianuarie, 2008 Laudabila intentie a Ministerului Educatiei si Cercetarii, materializata prin proiectul-pilot Spania-Italia pentru anul 2007/2008, de a le asigura elevilor romani profesori din tara, s-a desfasurat, cel putin in Italia, tot in "stil romanesc", in sensul ca nu s-a acordat punctaj suficient pentru vechimea in invatamant si nu s-a acordat nici un punct cadrelor didactice rezidente in Italia, motiv pentru care eu ma simt total nedreptatita. Asa cum specifica Ministerul Educatiei si Cercetarii, e evident ca numai cine traieste in mijlocul comunitatii romanesti din Italia cunoaste realitatea de aici. Eu sunt aici din anul 2000, trei ani la Roma si ultimii patru ani la Torino. In 2005, am fondat asociatia romano-italiana "La primavera della Romania", prin intermediul careia am avut ocazia sa cunosc realitatea din scoli, ca voluntara-mediatoare culturala. Relatand activitatile desfasurate prin asociatie la examenul sustinut in toamna anului trecut, am crezut ca se tine cont de faptul ca, locuind de atata timp aici, pot sa imi continui activitatea prin acest proiect, deoarece grupele de copii erau gata formate, pe elevi ii cunosteam bine, la fel ca si pe parintii acestora si pe dascalii din scoli. Se stie ca, pana la ora actuala, doamnele profesoare care au obtinut punctajele cele mai mari (adica 99 si 98 din 100 posibile) inca nu isi pot desfasura activitatea conform programei stabilite, din cauza birocratiei din Torino _ pe de o parte, si pentru ca nu sunt cunoscute de conducerile scolilor si nu au nicio recomandare (care aici conteaza foarte mult) _ pe de alta parte. Una dintre profesoare face naveta de la Milano, pierzand ore in sir pe tren si autobuze, si a declarat ca, daca se continua asa, ea se intoarce in tara. Desigur, nu poate infrunta problemele, insa nu doresc sa intru in amanunte. Un lucru e sigur: se pune in umbra scopul p