În ultimele luni mai multe secte budiste din Japonia sunt cuprinse de un sentiment de disperare când văd că pe tinerii din Ţara Soarelui Răsare religia îi cam lasă rece. Iar situaţiile disperate cer măsuri disperate. Astfel, 36 de călugări din opt secte diferite (Tendai, Shingon, Jodo, Jodoshinshu Otani, Jodoshinshu Honganji, Soto, Rinzai şi Nichiren) au organizat o prezentare de modă în templul Tsukiji Honganji, din Tokyo. Călugării au defilat pe podium, aşa cum fac manechinele occidentale moderne, pentru a demonstra că religia budistă este încă atrăgătoare.
În timpul evenimentului, intitulat „Tokyo Bouz Collection” (bouz în japoneză înseamnă preot), călugării au prezentat diverse veşminte religioase, prezentarea relizându-se pe cântece budiste, adaptate însă la ritmuri mai moderne, precum rap şi hip hop. „Vrem să le arătăm tinerilor că budismul este într-adevăr atrăgător, iar templele nu sunt doar lăcaşuri unde se celebrează funeralii”, a explicat unul dintre călugării prezenţi la eveniment. Tinerii care au urmărit prezentarea şi-au exprimat entuziasmul faţă de o astfel de iniţiativă. „Hainele erau magnifice. La început am fost surprinsă, dar pe parcurs prezentarea a devenit foarte interesantă”, a declarat o tânără de 20 de ani.
Cafenea şi salon de înfrumuseţare lângă temple
Deşi 75 % dintre japonezi se declară budişti, numărul credincioşilor este în scădere în ultimele decenii, multe persoane intrând într-un templu doar când le moare o rudă. Pentru a atrage tânăra generaţie, călugării au diverse idei năstruşnice. De exemplu, în faţa templului Baijozan Komyoji din Tokyo au deschis un fel de cafenea unde tinerii pot consuma saké şi alte băuturi tradiţionale, având şi posibilitatea de a discuta probleme spirituale cu călugării. Clericii de la Zendoji din Kyoto au fost şi mai inventivi. Au deschis un salon de frumuseţe, unde călugării împuşcă doi i