In acest inceput de an friguros, in care preturile cresc, in care nici macar capsunarii veniti in vacanta nu mai reusesc sa sustina nivelul leului si in care imaginea justitiei din Romania risca sa fie asociata cu cea a Noricai Nicolai, exista totusi si stiri care ne descretesc fruntile. Nu fiindca sunt bune ci fiindca sunt hilare. Meritul pentru aceste momente vesele ii revine ministrului economiei si finantelor Varujan Vosganian, scrie Mihai Damian pe blogul lui Doc.
Astfel intr-un interviu pe care dl. Vosganian l-a acordat lui Dan Tapalaga la sfarsitul lui anului trecut, dl. ministru ne vorbeste despre noua versiune a taxei de prima inmatriculare :
“Propunerea pe care am facut-o se refera la faptul ca o masina, cu cat ii scade valoarea de piata, la aceeasi cilindri, la aceeasi marca, ii scade si valoarea taxei. Deci mie mi se pare corect asa, nu stiu de ce Camera Deputatilor in 2006 a dat o alta formulare, dar mie mi se pare corect ca taxa sa fie in corelare cu valoarea masinii(…)”
Poate ca celor care au platit aceasta taxa nu le vine deloc sa rada cand citesc declaratia de mai sus, dar in serios nu cred ca poate s-o ia cineva. Dlui Vosganian i se pare corect un principiu care este exact contrar celui care sta la baza calcului taxei actuale ! Si de altfel n-a inteles de la inceput de ce Camera a votat blestemata de taxa sub aceasta forma. Doar ca i-a luat mai bine de un an - dintre care o buna perioada in fruntea finantelor - ca sa-si exprime in cuvinte neintelegerea. Ca sa-l ajutam un pic pe dl. ministru sa inteleaga ce si cum, ar trebui sa-i amintim o declaratie din martie 2007 a colegului si sefului sau de partid si de guvern.
“Daca nu le convine titulatura, o sa-i spunem taxa pentru o Romanie curata sau pentru pastrarea slujbelor’, a spus Tariceanu, aratand ca taxa nu este doar o masura de protectie a mediului, ci si de