Cresteri, profit, situatie aproape roz. La noi. Declin, razbunare, surprize, la ei. Asa se anunta anul acesta in previziunile specialistilor media romani si din Occident.
New media va scoate capul din perioada adolescentina, in timp ce mass-media batrine vor intra in faza terminala. Aceasta fraza impreuna cu surorile ei, „contentul furnizat de cititori“, „ziarul nu mai este ziar, a devenit brand“ si „noua generatie de consumatori are controlul“ vor fi repetate atit de des incit cineva va cere interzicerea lor prin lege. Momentan insa nu pot fi ignorate. Sint fenomenele care bulverseaza atit media autohtone, cit si pe cele din Vest, iar previziunile pentru anul de abia inceput trebuie sa le ia in calcul.
„Este primul dintre cei doi ani «grei» electorali - si experienta ne-a invatat ca in astfel de perioade se intimpla tot felul de miscari bizare, ceea ce face orice previziune inca si mai riscanta ca de obicei“, spune Ioana Avadani, directorul executiv al Centrului pentru Jurnalism Independent, inainte de a consulta globul de cristal.
Televiziunea apare cel mai des in scenariile autohtone ale viitorului. Nu degeaba majoritatea banilor din publicitate se varsa aici, la fel ca orele romanilor de timp liber. Posturile de nisa vor fi la mare cautare - si de achizitie, dar si de lansare. „Holdingul Dogan s-a anuntat a fi unul dintre cei mai activi cumparatori in urmatorii ani. Sint si proprietari media autohtoni care tatoneaza terenul“, spune Larisa Ghitulescu, jurnalist media. Tot la nivel de lansari si achizitii, ea mai arata cu degetul inspre planurile Lagardére, care a anuntat de anul trecut doua posturi in Romania.
Soarta televiziunilor lui Voiculescu va fi o alta marca din 2008. Cu titlul „Un mare jucator mondial va intra pe piata de tv“, Catalin Tolontan posteaza pe blogul sau, tolo.ro, in cadrul previziunilor de inceput de