Globul disco nu mai e neaparat sferic. Este ceas sau inel, ia forma unei sticle sau a unui satelit spatial. Pentru IT-isti s-a transformat in mouse. Curentul disco a detronat retro-ul. Iar ritmul disco e din nou pe ring.
Cu totii stim cum arata globul sclipitor. Este o sfera tapetata cu multe oglinzi care dau stralucire oricarei petreceri. Putini stiu ca prima data acesta a fost folosit intr-un club de noapte prin anii '20. Si a fost vazut chiar intr-un film mut produs in anul 1927. Cu timpul a ajuns sa "populeze" orice discoteca sau ring de dans din anii '70.
Astazi, odata cu renasterea spiritului epocii, globul cu oglinzi a ajuns sa fie un obiect decorativ sau o metoda de promovare, caci sfera cu oglinzi nu s-a demodat niciodata.
Trupa Pink Floyd l-a folosit in turneele de promovare atat in anul 1987, cat si in cele din 1994. U2 l-a avut ca simbol pentru videoclipul "Discotheque". Nici Madonna n-a rezistat tentatiei sclipitoare, asa ca in 2006 in cadrul turneului "Confessions" a avut pe scena un discoball placat cu cristale Swarovski in valoare de 2 milioane de dolari. La sfarsitul anului trecut o serie de artisti au reluat moda disco. Printre ei se numara chiar si Robert Plant (fostul vocal de la Led Zeppelin), care a lansat un videoclip de promovare a piesei "Gone, gone, gone", in duet cu Alison Krauss.
Nici moda nu s-a lasat mai prejos si a reinventat mereu simbolul disco. Asa au ajuns sa se poarte din nou rochiile scurte in genul anilor '70 dintr-un material metalizat, intitulate chiar "discoball dress". Au urmat si accesoriile pretioase fatetate dupa modelul globului. Bijuteriile si ceasurile Calvin Klein Disco (lansate la finele anului 2006) promiteau sa aduca "stralucire noptilor petrecute in oras".
Bratara-ceas CK Disco, realizata din otel inoxidabil, dispune de un mecanism quart, are cadranul din safir si cost