Problema Italiei cu gunoaiele nu este recenta. Tara a inceput sa exporte mii de tone de deseuri in fiecare zi, iar majoritatea ajung in Germania, scrie Der Spiegel. Frustrarea premierului Prodi, presat de Europa sa gaseasca o solutie la criza gunoaielor, este palpabila. Vrea sa puna capat unei situatii care de 14 ani revine, iar si iar.
Si vrea sa reuseasca printr-o solutie interna, fara ajutor extern. Prodi i-a invitat pe guvernatorii tuturor regiunilor la un summit de urgenta. Pledoaria sa pentru ajutor a fost insa una pentru surzi. Nordul Italiei nu a vut sa accepte gunoaiele de la Napoli. Prodi a respins ideea externalizarii problemei si acum un an, cand s-a referit la "trenurile rusinii", garniturile care plecau catre nord, spre incineratoarele din Germania. Exportul a inceput in aprilie 2001.
De atunci, s-au transportat constant deseuri catre Saxonia, desi misiunea a fost tinuta secreta, iar compania feroviara care a asigurat transportul nu a lasat sa scape nimic despre afacerea sa mirositoare cu Germania, mai scrie Der Spiegel. Italia a tinut si ea secret. Doua trenuri cu gunoi fac drumul catre Germania in fiecare zi. Exportul de deseuri a costat guvernul italian intre 170 si 200 de euro pe tona, incluzand transportul. Pe zi, circa 200.000 de euro. Iar 7 ani este o perioada lunga de timp.
Le Figaro: Bush, cu lacrimi in ochi la Muzeul Holocaustului
In ultima zi a vizitei sale in Israel, presedintele american s-a recules la Muzeul Holocaustului, de la Ierusalim. Cu capul plecat si ochii inlacrimati, si capul acoperit de kippa, Bush a parut foarte miscat de moment. In fata fotografiilor aeriene ale taberei de la Auschwitz, facute de armata americana in timpul razboiului, presedintele a intrebat-o pe Condoleezza Rice de ce nu au bombardat americanii obiectivul, scrie Le Figaro.
Aliatii erau la curent cu e