Peste 70% dintre reporteri verifică în mod regulat o listă de bloguri
O cincime dintre ziarişti au propriile pagini de internet
Blogosfera şi presa scrisă tradiţională nu sunt două universuri paralele. Cele două spaţii se intersectează şi se influenţează unul pe celălalt, aşa cum rezultă dintr-un studiu realizat printre ziariştii nord-americani.
Majoritatea celor chestionaţi au declarat că blogurile îi ajută să înţeleagă mai bine contextul evenimentelor care le generează articolele. O altă parte semnificativă dintre respondenţi recunosc chiar că bloggerii le dau idei pentru viitoare materiale.
Totuşi, blogurile sunt accesate mai ales pentru cercetări şi mai puţin pentru anchete ori alte genuri „grele” ale presei. Acest fapt se întâmplă tocmai fiindcă jurnaliştii de formaţie clasică nu au prea mare încredere în seriozitatea confraţilor „electronici”. Nici calitatea ştirilor postate pe internet nu pare să fie punctul forte al blogurilor: cei mai mulţi dintre participanţii la studiu spun că acestea au un impact major asupra vitezei de transmitere a informaţiei, nu şi asupra valorii acesteia.
Oricum, 70 de procente dintre ziariştii de peste Ocean verifică o listă de bloguri în mod regulat, în vreme ce 20,9% dintre ei petrec mai mult de o oră zilnic accesând bloguri. Peste jumătate dintre jurnalişti (57,1%) citesc ce se postează pe internet în materie de presă de cel puţin două-trei ori pe săptămână. Lucrătorii în presa tipărită au, ei înşişi, bloguri de profil, în proporţie de 27,7%, iar 16,3 procente deţin o pagină în cadrul reţelelor de socializare.
În cea mai mare măsură, blogurile influenţează tonul şi direcţia editorială a jurnaliştilor din media care apare, încă, pe hârtie. Chiar dacă mai mult de 50% dintre ziarişti recunosc beneficiile care decurg din apariţia blogurilor, ei rămân fideli metodelor consacrate de a-şi face meseria