Dupa ce timp de cateva saptamani ne-a tinut in priza prin teaser-uri oficiale care nu ne spuneau mare lucru, Volkswagen a publicat luni, in ziua deschiderii Salonului Auto de la Detroit, fotografiile si informatiile oficiale ale modelului Passat coupe.
Denumit oficial Volkswagen Passat CC, modelul este de fapt o berlina cu linie posterioara tipica versiunilor coupe, putand fi inclus usor in segmentul ad-hoc infiintat "coupe cu patru usi".
Diferentele fata de versiunea berlina a lui Passat incep inca de la dimensiuni, cand aflam ca Passat CC este mai lung si mai lat decat varianta clasica cu 31, respectiv 36 de milimetri. Pentru a fluidiza liniile, inaltimea a coborat insa drastic, Passat CC fiind cu 5 centimetri mai scund decat varianta sedan.
Urmeaza schimbarile de look, Passat CC fiind o versiune ceva mai fluida a modelului pe care il putem admira pe strazi in acest moment. Blocurile optice anterioare si posterioare au fost alungite pentru a se integra perfect in peisaj, spatele coboara lin dinspre montantul 3 inspre portbagaj, linia usilor spate fiind singura care dezamageste oarecum, inginerii de design Volkswagen fiind nevoiti sa "taie" usa in conditiile unui spatiu mult mai restrans decat in cazul variantei berlina. Cu toate acestea, spatiul destinat bagajelor nu a avut de suferit, fiind disponibili 535 de litri pentru incarcarea diferitelor obiecte in portbagaj. Trebuie sa aducem in discutie si existenta plafonului panoramic retractabil care acopera intregul acoperis de la pilonul A la pilonul B.
In ceea ce priveste motorizarile, Volkswagen a optat pentru doua unitati turbodiesel de 2.0 litri (140 si 170 CP) si pentru alte trei motoare pe benzina cu injectie directa (1.8 litri TSI/160 CP si 250 Nm, 2.0 litri TSI/200 CP si 280 Nm sau V6 3.6 FSI/300 CP si 350 Nm). Acesta din urma este cel mai puternic motor al game