În 2007 au fost înscrise cele mai multe maşini noi. Preferata românilor a rămas Dacia, care este urmată la mare distanţă de Renault.
Aglomeraţia din trafic şi numă rul în continuă creştere al accidentelor rutiere au un „numitor“ comun: tot mai multe autovehicule se înghesuie pe aceeaşi reţea de drumuri. Potrivit statisticilor, la finele lui 2007, parcul auto al României a ajuns la 4.501.226 (de la 2.200.610 maşini, câte erau în 1990), ceea ce înseamnă că, în prezent, la nivel naţional, există 207 maşini la 1.000 de locuitori. Aceleaşi cifre precizează că, din totalul autovehiculelor înregistrate, peste 1.200.000 de maşini sunt înscrise numai în Capitală (aproximativ 600 de autoturisme la 1.000 de locuitori).
„De altfel, în Bucureşti, putem spune că avem de-a face, de departe, cu cea mai gravă situaţie. Şi asta pentru că, aici, parcul auto a crescut în 17 ani cu circa 200 la sută - de la aproape 400.000 de maşini, în 1990, la peste 1.200.000, astăzi. Iar infrastructura nu este cu mult diferită faţă de cea de acum 18 ani“, susţin oficialii Poliţiei Rutiere. Ca să nu mai vorbim de faptul că, la nivel naţional, în aceeaşi perioadă, autorităţile nu au reuşit să construiască nici 200 de kilometri de autostradă.
Cele mai multe maşini, înscrise în circulaţie în 2007
Potrivit statisticilor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, cele mai multe maşini noi au fost înscrise în circulaţie în 2007 (cu 9,66 la sută mai multe faţă de anul precedent), adică 383.422 de autovehicule, din care peste 81 la sută sunt autoturisme (312.533). Acestora li se adaugă cele 144.301 de maşini second-hand înmatriculate pentru prima dată în România.
Astfel, un calcul simplu ne arată că parcul auto s-a îmbogăţit, anul trecut, cu exact 527.723 de maşini. Aşa cum ne-am obişnuit deja, „campion“ la acest capito