Cea mai mare provocare pentru constructorul national Automobile Dacia, probabil urmatoarea ca importanta dupa dezvoltarea proiectului Logan, va fi recrutarea in 2008 a mai mult de 3.600 de oameni, pentru suplimentarea efectivului de peste 13.000 de angajati, in special din bazinul judetului Arges si din localitatile limitrofe din judetele vecine.
Angajarile vor fi facute, potrivit reprezentantilor companiei, pentru a putea sustine obiectivul principal al uzinei: o productie de 400.000 de automobile in anul 2009.
Recrutarea celor 3.600 de oameni pentru sustinerea obiectivului de productie impus de Carlos Ghosn, presedintele aliantei Renault-Nissan, reprezinta cea mai mare campanie de recrutare din era Logan. De la demararea productiei automobilului de "5.000 de euro", Automobile Dacia a realizat doar angajari anuale de volum mic, de pana la cateva sute de oameni, pentru mentinerea unui nivel constant al numarului de angajati.
Misiunea departamentului de resurse umane al producatorului nu este deloc usoara in acest sens, daca luam in considerare faptul ca in judetul Arges rata somajului se situeaza sub 4%, si cea mai mare parte a fortei de munca cu pregatire tehnica a fost deja atrasa, fie in propria uzina din Mioveni, fie de catre furnizorii directi instalati pe platforma industriala vecina.
"Exista o dificultate de volum, dar dat fiind ca nu cautam competente cu totul deosebite, principala problema ramane cea legata de volumul mare si de perioada de timp relativ redusa in care trebuie sa-i gasim", spune Adrian Lupulescu, directorul de resurse umane al Automobile Dacia, care ocupa aceasta pozitie din primavara anului trecut, dupa ce a ocupat pozitii similare in cadrul Romtelecom si Softwin.
Pentru cei 3.600 de oameni care trebuie angajati anul acesta, Automobile Dacia a apelat la metode de recrutare mai putin conventionale. De ce? Este vo