Publicatia bulgara Monitor scrie ca romanii din sud au gasit solutia pentru a nu plati taxa de prima inmatriculare pentru automobilele second-hand. "Reteta" este urmatoarea: romanul cumpara masina de la un cetatean bulgar, dar nu face contract de vanzare-cumparare, ci un act prin care este imputernicit sa circule cu masina. Isi face revizia tehnica anuala, scoate cartea verde a masinii si poate circula cu ea in UE. Masina ramane, evident, cu numere de Bulgaria.
Potrivit Monitor, preluata de Rador, cetateanul bulgar care accepta sa intre in aceasta schema este rasplatit, pe langa pretul masinii, si cu o suma suplimentara, cuprinsa intre 200 si 400 de leva (aproximativ 100-200 euro).
"Orasul Calarasi e plin de masini cu numar de Bulgaria, iar la Bacul de la Ostrov spre Chiciu, din cele 15 – 20 de masini care isi asteptau randul sa treaca Dunarea, cel putin sase erau inmatriculate in Bulgaria", spune Lucian Vrajitoarea, locuitor in Calarasi. "E clar ca multi oameni folosesc aceasta solutie pentru a nu mai plati taxa de prima inmatriculare", adauga el.
"Salariile vecinilor nostri aproape ca s-au dublat dupa aderarea Romaniei si Bulgariei la Uniunea Europeana, ceea ce le ofera posibilitatea ca, cu salariul pe trei luni, sa-si cumpere o masina veche", sustin locuitorii orasului Vidin, citati de Monitor. Publicatia bulgara Monitor scrie ca romanii din sud au gasit solutia pentru a nu plati taxa de prima inmatriculare pentru automobilele second-hand. "Reteta" este urmatoarea: romanul cumpara masina de la un cetatean bulgar, dar nu face contract de vanzare-cumparare, ci un act prin care este imputernicit sa circule cu masina. Isi face revizia tehnica anuala, scoate cartea verde a masinii si poate circula cu ea in UE. Masina ramane, evident, cu numere de Bulgaria.
Potrivit Monitor, preluata de Rador, cetateanul bulgar care accepta sa