Bancile sustin ca greselile de raportare in Biroul de Credit nu exista sau sunt extrem de rare, intrucat raportarea se face automat, prin sistemul informatic. Pe de alta parte, multi dintre clientii acestora sunt nemultumiti ca o raportare gresita i-a condamnat la imposibilitatea de a mai obtine un credit timp de cinci ani. Exista posibilitatea de a solicita bancii stergerea raportarii, dar sansele sunt reduse, argumentele trebuie sa fie puternice, iar o batalie cu banca, pentru clarificarea situatiei, pare descurajanta.
Update: Reprezentantii BRD arata ca, potrivit contractelor aflate in vigoare la aceasta data, clientii sunt informati despre schimbarea cuantumului comisioanelor si a dobanzii "prin afisarile facute de banca in unitatile proprii, pe site-ul propriu de internet si prin intermediul extraselor de cont".
Daca un client al bancii considera ca inregistrarile din raportul de credit nu sunt conforme cu realitatea, acesta "trebuie sa se adreseze unitatii de unde a contractat creditul, unde va depune o solicitare. Solicitarea clientului este analizata, sunt comparate inregistrarile din baza de date a Biroului de Credit cu situatia contului existenta in aplicatiile interne ale bancii si, daca se constata ca aceasta este fondata, se procedeaza la corectarea sau stergerea informatiilor raportate la Biroul de Credit", au precizat reprezentantii institutiei bancare.
Informatii pe scurt:
- Bancile spun ca raportarea la Biroul de Credit se face automat, iar anularea acesteia este o exceptie, in cazuri cu totul speciale
- Clientii care cred ca drepturile lor au fost incalcate de institutiile bancare pot depune o sesizare la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului, care poate aplica amenzi intre 1.000 si 30.000 de lei
- Uniunea Europeana lucreaza la Directiva care prevede si protectia drepturilor consumatorilor,