Peste 7 milioane de români au acces la internet, iar numărul acestora se majorează o dată cu creşterea volumului vânzărilor de calculatoare. Piaţa are potenţial uriaş de creştere, deoarece doar 50% din tineri folosesc internetul.
Peste 7 milioane de români au acces la internet, iar numărul acestora se majorează o dată cu creşterea volumului vânzărilor de calculatoare. Piaţa are potenţial uriaş de creştere, deoarece doar 50% din tineri folosesc internetul.
În 2008 se vor cumpăra cu 10% mai multe PC-uri decât anul trecut, urmând să se evidenţieze preferinţa cumpărătorilor pentru laptop-uri. Numărul unităţilor vândute din această categorie va fi de două ori mai mare decât cel al desktop-urilor, potrivit estimărilor IDC. Anul trecut s-au vândut peste 800.000 de PC-uri în România, dintre care peste 250.000 de notebook-uri. Aceste cifre reprezintă o creştere cu 25% faţă de 2006, stabilind un record pentru ţara noastră, potrivit estimărilor oferite de preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Distribuitorilor de Echipamente de Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor, Valentin Negoiţă. Dacă tendinţele din primele trei trimestre ale anului trecut se vor regăsi şi în situaţia finală a ultimului trimestru, segmentul notebook-urilor va consemna o creştere de 90%. În 2007, segmentul întreprinderilor mici şi mijlocii şi segmentul SOHO (small office, home office) vor fi responsabile pentru peste 70% din totalul vânzărilor de calculatoare. În 2008, Negoiţă estimează depăşirea pragului de 1 milion de calculatoare vândute (desktop, notebook, server).
În urmă cu un an, aproape 37% dintre români erau în posesia unui computer, 4% fiind procentul celor care deţineau un laptop, potrivit datelor unui studiu GfK comandat de Ericsson. Situaţia a evoluat rapid, în condiţiile în care, de exemplu, 2007 a fost un an bun pe