Desi initial au fost considerate un criteriu echitabil pentru admiterea in invatamantul liceal si profesional, tezele cu subiect unic se dovedesc a fi cea mai mare
minciuna a invatamantului romanesc.
In ciuda faptului ca specialistii din educatie, sindicatele si mass-media au atras atentia asupra pericolului pe care il reprezinta, tezele au fost imbratisate cu mare entuziasm de catre ministrul Cristian Adomnitei. Initial lansate ca un proiect-pilot de catre fostul ministru Mihail Hardau, Adomnitei le-a preluat integral, fara nici o analiza pertinenta asupra consecintelor in viitor si prin ordin le-a transformat in criteriu de admitere in clasa a IX-a. Rezultatele obtinute de catre elevii claselor a VII-a si a VIII-a la tezele unice sustinute in primul semestru al actualului an scolar au dovedit, fara nici un echivoc ca criteriul ales este departe de a fi cel potrivit si corect in selectia la admiterea in clasa a IX-a. Potrivit rezultatelor, elevii romani sunt aproape geniali, promovabilitatea fiind exagerata si mincinoasa. si aceasta in ciuda faptului ca evaluarile internationale, cum este PISA, ne claseaza pe unul dintre ultimele locuri in raport cu celelalte tari testate.
Rezultatele comunicate de catre Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului releva faptul ca din totalul elevilor prezenti la sustinerea tezei la disciplina geografia Romaniei 92,43% au obtinut note de 5 si peste 5. La aceasta disciplina, paradoxal, cele mai multe note primite au fost cele de 10, anume 23,86% dintre elevii care au dat teza. La fel de bine s-au descurcat elevii si cu istoria romanilor, la care promovabilitatea a fost, de asemenea, exagerat de mare, anume 92,18%. In privinta promovabilitatii, printre judetele fruntase la teza la geografia Romaniei, deci unde clar s-a copiat masiv, se numara Mehedinti (97,30%) si Gorj (97,17%). si la istoria roma