Infrastructura portului Corabia a fost reabilitata cu 1,2 milioane de euro din fonduri Phare. Proiectul a creat posibilitati de imbunatatire a transportului naval, contribuind la cresterea schimburilor comerciale in regiune. Relansarea activitatilor portuare si comerciale poate juca un rol important in atragerea in zona a investitorilor straini.
Portul Corabia are o vechime de peste 130 de ani. Construit initial la 2 km in amonte fata de actuala locatie, vechiul port era destinat mai ales expeditiei de produse agricole. Din 1784, portul este stramutat in actualul sau amplasament, dispunând la ora actuala de un front de acostare la Dunare de 1.126 metri si de 15 dane de acostare si operare.
Consiliul Local Corabia a derulat, prin programul PHARE 2000 Infrastructura Regionala, un amplu proiect de consolidare a malului stâng al Dunarii in zona portului Corabia. Costurile eligibile ale proiectului au depasit 1,2 milioane de euro, fiind acoperite din fonduri PHARE, cofinantare nationala din Fondul National de Pre-Aderare si resurse locale ale beneficiarului.
Durata initial planificata a proiectului a fost de 12 luni, fiind insa ulterior prelungita la 16 luni, astfel incât s-a extins pâna in luna august 2004.
Starea tehnica precara a fronturilor de acostare a navelor fluviale, precum si a platformelor portuare adiacente existente de-a lungul acestor fronturi, a redus sensibil functionalitatea acestui port.
Reabilitarea infrastructurii a creat insa posibilitati de imbunatatire a transportului naval. De asemenea, prin oprirea erodarii malului stâng al Dunarii, ca urmare a refacerii digului, se poate asigura si o promovare sustinuta a potentialului turistic local si regional.
Lucrarile de constructii in port au determinat si demararea unor noi proiecte si initiative: realizarea unui debarcader in aval de port si a