Specialistii gigantului american lucreaza la proiectul privind instalarea noilor linii de productie. Aproximativ 1.000 de muncitori ai Daewoo au fost trimisi temporar acasa din cauza vanzarilor slabe din ultimele luni.
Cu toate ca autoritatile romane nu au primit un raspuns de la Comisia Europeana in ceea ce priveste deblocarea contractului de privatizare pe care compania Ford l-a semnat pentru preluarea Automobile Craiova, constructorul american de automobile si-a trimis deja primele echipe de specialisti in Banie. In prezent,
15-20 de specialisti studiaza modalitatile de implementare a noilor linii de productie.
"Vin saptamanal, prin rotatie. Vor sa stie ce nevoi de echipamente avem, pe ce amplasamente, care sunt problemele de mediu etc.", a precizat Ovidiu Cioroianu, liderul sindical de la Daewoo Craiova.
"In permanenta este cineva aici de la Ford, lucreaza pentru implementarea noilor instalatii", a spus, la randul sau, Ion Ion, directorul general al societatii. Acesta a mai precizat ca unele mijloace de productie ar putea fi usor modificate pentru a fi adaptate la necesitatile Ford, in timp ce altele trebuie inlocuite. Americanii au semnat contractul pentru preluarea fabricii de automobile in septembrie 2007.
La scurt timp insa, autoritatile de la Bruxelles au declansat o ancheta in cazul Daewoo, suspect de ajutoare de stat. Ford a platit 57 de milioane de euro pentru pachetul de 49% din actiunile Automobile Craiova SA (ACSA) – societatea prin care statul controla Daewoo Craiova –, dar a facut si multe promisiuni: o productie anuala de 300.000 de masini si 300.000 de motoare dupa patru ani de la preluare, cresterea personalului la 7.000-9.000 de salariati, investitii directe de 675 de milioane de euro si cheltuieli totale de un miliard euro. Ancheta Comisiei Europene face insa ca toate aceste promisiuni sa fie a