» CFR Marfa a iesit de sub monitorizarea S&P, la cerere, dupa ce a reusit refinantarea obligatiunilor emise in 2002.
» Imprumutul sindicalizat de 120 milioane euro a fost acompaniat de o dobanda cu 1,32% peste EURIBOR.
» Privatizarea CFR Marfa ar putea avea loc la finalul anului 2008, cu listarea la Bursa.
Compania CFR Marfa, controlata integral de stat, a renuntat la serviciile Standard&Poor’s, deoarece considera ca agentia de rating a fost exagerat de severa in evaluarile sale financiare. CFR Marfa a reusit sa rascumpere la timp o transa a unei emisiuni de eurobonduri, printr-un imprumut sindicalizat si proprietarul-stat intentioneaza sa listeze compania la Bursa de Valori Bucuresti.
Agentia de evaluare financiara Standard&Poor’s a fost angajata de CFR Marfa in vederea supravegherii datoriilor pe termen lung ale companiei. In decembrie 2007, S&P a imbunatatit ratingul CFR Marfa de la "CCC" la "B minus", dupa ce anterior coborase de doua ori succesiv ratingurile companiei. "A fost o intelegere cu S&P, in special cu privire la refinantarea eurobondurilor emise in 2002. Noi le-am pus la dispozitie toate informatiile, dar, desi stiau ca eram in discutii cu cateva banci pentru un imprumut, ei ne-au scazut ratingul de doua ori la rand, lucru care nu ne-a picat prea bine. Dupa contractarea im-prumutului, ne-au imbunatatit ratingul, dar nu pana la cota de la care il coborasera", a declarat Vanghele Nacu, directorul economic al companiei.
Totusi, compania se mai afla sub supravegherea agentiei de rating Moody’s, care, conform lui Nacu, a mentinut calificativul acordat in aprilie 2007.
CFR Marfa a obtinut, in noiembrie 2007, un imprumut in valoare de 120 milioane euro, de la mai multe banci, in special de la Raiffeisen Bank. "Creditul a fost contractat pe o perioada de zece ani, la o dobanda cu 1,32% peste dobanda de imprum