Michelin Victoria Floresti, fabrica de anvelope detinuta de producatorul francez in judetul Prahova, isi va dubla in urmatorii doi ani capacitatea de productie, de la 4 milioane de unitati in prezent, in urma finalizarii investitiilor de modernizare demar
Investitiile Michelin Romania pentru modernizarea fabricilor preluate in 2001 de la grupul Tofan insumeaza peste 220 de milioane de euro, in urma aplicarii unui program anual de dezvoltare in valoare de 30-40 de milioane de euro.
"Productia se va dubla in urmatorii doi ani si este paradoxul unei schimari tehnologice facute in mers. Uzina a fost in ultimii trei ani si va continua in urmatorii doi sa fie un mare santier", a declarat Carmen Petcu, directorul general al uzinei Victoria Floresti.
La momentul preluarii fabricii, in 2001, portofoliul de produse includea anvelope de turism marca Montana si Victoria cu diametrul de 12, 13 si 14 inchi. In 2004 uzina a fost considerata suficient de solida pe sortimentul de anvelope produse pentru a trece la etapa urmatoare, care a presupus inlocuirea treptata, in proportie de 60%, a utilajelor din fluxul de productie.
"Integrarea uzinei Floresti in grupul Michelin a presupus mai multe etape, una fiind la nivel tehnologic, industrial, inevitabila. Cred ca procesul de integrare al uzinei s-a incheiat", a spus Petcu.
Odata cu transformarea tehnologica, portofoliul de produse al uznei a evoluat catre anvelope cu diametrul de 15 inchi, circa 50% din productie, si 16-17 inchi. De asemenea, in prezent Victoria Floresti produce marca Michelin, marca premium a grupului, BFGoodrige, Kleber si Kormoran, ultima dintre ele fiind destinata primei echipari a automobilelor Logan. Pentru Automobile Dacia, Michelin mai produce si anvelopele Michelin Energy III care echipeaza Logan Eco 2. Livrarile catre uzina de la Mioveni reprezinta 14% din product