Criticat şi controversat încă de la aplicare, nivelul taxei auto nu i-a împiedicat pe românii cu dare de mână să-şi înmatriculeze maşinile. Nici pe cele vechi, nici pe cele noi. Potrivit unei statistici realizate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, numărul acestora a crescut în 2007 cu aproape 400.000 faţă de 2006, de la 4.104.835 la 4.501.266 de unităţi. Luate în ordine alfabetică, printre cele mai scumpe autoturisme înmatriculate anul trecut la nivel naţional şi pentru care taxa auto este destul de mare, având în vedere că au o capacitate cilindrică de peste 2.300 cmc, se află Bentley, Ferrari, Hummer, Jaguar, Lamborghini, Maybach, Porsche, Wiesmann şi Rolls Royce.
Bentley
Autoturismul Bentley a fost cumpărat anul trecut de 21 de persoane, dintre care 18 din Bucureşti. Capacitatea cilindrică a acestei maşini poate ajunge până la 5.990 cmc, ceea ce face ca taxa auto să fie de aproximativ 5.000 de euro. Am putea spune că nu mai are importanţă valoarea taxei, odată ce preţul unui autoturism nou este de aproximativ 200.000 de euro. Bentley second hand achiziţionate în 2007 din străinătate şi înmatriculate pentru prima oară în România au fost ceva mai multe, respectiv 26 la nivel naţional, dintre care 17 sunt în Capitală.
Bugatti, cumpărat în Bacău
De departe cea mai scumpă maşină, Bugatti a fost înmatriculată în Bacău după ce a fost achiziţionată de Costel Căşuneanu. Autoturismul costă peste un milion de euro, având o capacitate cilindrică de până la 8.000 cmc, taxa de primă înmatriculare fiind de peste 6.000 de euro.
Un singur autoturism Wiesmann a fost cumpărat anul trecut de la dealer sau producător şi înmatriculat în Bucureşti. Autoturismul costă „numai“ 100.000 de euro şi are o capacitate cilindrică de 3.300 cmc, ceea c