Pe un soare neobisnuit pentru ianuarie, targul Caravan-Motor-Turism 2008 si-a deschis sambata portile pentru vizitatorii din toata lumea. CMT a implinit 40 de ani, pe care ii sarbatoreste in noul complex expozitional de pe Fildern, din apropierea aeroportului Stuttgart. Sute de mii de amatori de concedii, masini si curiozitati au invadat imensul complex, o bijuterie de metal si sticla in valoare de 806 milioane de euro, la care au muncit si constructori romani. Ca in legenda mesterului Manole, temelia a fost stropita cu sangele a doua victime, muncitori accidentati mortal in timpul constructiei gigantului expozitional.
O parcare de vis
Nu impresioneaza doar imensa cladire, unde se vor desfasura, de acum inainte, targuri de profil internationale. Deplasarea si parcarea la fata locului sunt perfect asigurate, legaturile de tren, metrou si bus, extrem de bine corelate.
Pentru cine prefera sa vina cu masina, parcarea nu e o problema. Parcajul Bosch, ca si cladirea targului expozitional, e un proiect de noi dimensiuni, europene, in ce priveste arhitectura si si tehnologia utilizata.
Parcajul, o constructie de 13.700 de tone, lunga de 440 de metri, lata de 100 si inalta de 22, are sase etaje si o particularitate deosebita: e suspendat, fara suporti, pe o lungime de 100 de metri, la 10 metri inaltime desupra autostrazii Stuttgart-Munchen.
Conventia europeana pentru Constructii din materiale feroase a acordat premiul european arhitectilor si firmei constructoare a parcajului Bosch, situat in imediata apropiere a parcului expozitional si aeroportului Stuttgart, cu iesire pe A8, cea mai circulata autostrada a Germaniei.
Spectacolul CMT
Odata parcat, iei bilet si casti gura, in foaierul expozitiei, la un superbolid Porsche, Mirage GT, modificat pe baza unui 980 Carrera GT, model 2005. Tigrul rosu ar