Service-urile nu vor mai putea impune clienţilor să utilizeze o anumită marcă de piese. Singura condiţie va fi ca subansamblul respectiv să fie certificat de o autoritate naţională de control a calităţii. Parlamentul European a avizat în decembrie normative care prevăd eliminarea drepturilor de proprietate intelectuală asupra pieselor de schimb pentru automobile, pe întreg cuprinsul UE. Deşi efectele se vor face simţite abia peste cinci ani, liberalizarea pieţei de compo
Service-urile nu vor mai putea impune clienţilor să utilizeze o anumită marcă de piese. Singura condiţie va fi ca subansamblul respectiv să fie certificat de o autoritate naţională de control a calităţii.
Parlamentul European a avizat în decembrie normative care prevăd eliminarea drepturilor de proprietate intelectuală asupra pieselor de schimb pentru automobile, pe întreg cuprinsul UE. Deşi efectele se vor face simţite abia peste cinci ani, liberalizarea pieţei de componente auto implică schimbări majore în întreaga industrie.
Ca urmare, pe pieţele din statele UE, vor putea fi acoperite de garanţie atât produsele originale, cât şi cele certificate de autorităţile de reglementare din statele respective ca fiind „identice cu cele originale“. Service-urile vor fi obligate să repare un autovehicul cu componentele alese de beneficiar, atât în perioada de garanţie, cât şi în post-garanţie.
Măsura ar deschide piaţa pentru mai mulţi jucători, diversitatea ofertei asigurând clientului posibilitatea de a alege între produse similare cu preţuri diferite. De asemenea, beneficii ar putea avea şi firmele de asigurări şi leasing, impunând atelierelor să utilizeze componente mai ieftine pentru repararea vehiculelor.
Marii producători consideră că efectele deciziei parlamentarilor europen