RATB, prin lucrările la câteva linii de tramvai, a „deraiat” 3 milioane de euro în conturile unor firme străine. Este vorba despre bani decontaţi nejustificat pentru lucrări făcute la reţeaua de tramvai de pe Bd. Mărăşeşti şi Octavian Goga, de pe Şoseaua Giurgiului şi de pe strada 11 Iunie.
Lucrările la Linia 12 au început imediat după finalizarea lucrărilor la Linia 41, pe vremea fostului primar general Traian Băsescu, iar printre banii folosiţi sunt şi creditele contractate de acesta de la BEI. În cazul lucrării de modernizare a liniilor de pe Şoseaua Giurgiului (Pachetul 2 de lucrări cu credite BEI), licitaţia a fost organizată astfel încât consecinţa a fost plata de către RATB a unor sume pe care regia ar fi putut să le economisească. Ofertanţii nu au fost obligaţi să prezinte liste cu consumurile de resurse materiale şi alte consumuri, nu au prezentat la încheierea contractului şi contractele de subantrepriză, iar furnizorii au fost declaraţi formal.
În acest caz, diferenţa dintre valoarea contractată de firmele câştigătoare şi subcontractanţi ajunge la aproape 2,5 milioane euro, un prejudiciu adus regiei şi bugetului public. Firmele câştigătoare ale licitaţiei sunt asociaţii Amec Spie şi Swietelsky, alături de un subcontractant, Structural Cons. Există indicii că unele fonduri au plecat afară, în Franţa, unde are sediul firma Swietelsky, deşi licitaţia fusese câştigată de o firmă cu nume asemănător cu sediul în România.
Şi la licitaţia pentru modernizarea liniei de tramvai de pe Bd. Mărăşeşti şi Bd. Octavian Goga, licitaţia a fost organizată formal, iar în acest caz deconturile nejustificate ajung la aproape 700.000 de euro. În sfârşit, pentru lucrările de modernizare a liniei de tramvai de pe strada 11 Iunie, firma câştigătoare a fost Mari Vila Com, dar, conform ANAF, aceasta a lucrat cu o altă firmă, Delta 93. Ca exemplu, mast