Cele cinci platforme de televiziune digitală prin satelit din România şi-au consolidat în 2007 portofoliul de clienţi. În 2008, competiţia se va baza pe preţuri cât mai reduse. Televiziune - Tehnologia DTH câştigă teren în faţa cablului
Cele cinci platforme de televiziune digitală prin satelit din România şi-au consolidat în 2007 portofoliul de clienţi. În 2008, competiţia se va baza pe preţuri cât mai reduse.
Televiziunea digitală prin satelit (DTH) câştigă teren în faţa serviciilor prin cablu. Pe segmentul digital, DTH-ul domină autoritar, cu 97,1%, restul revenind tehnologiei IP şi reţelelor de cablu în format digital. Ultimele date prezentate de Autoritatea Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, valabile pentru jumătatea lui 2007, indicau o împărţire a pieţei între cablu şi DTH în proporţii de 78,9%, respectiv 21,1%. Dacă în domeniul serviciilor de televiziune prin cablu numărul clienţilor are o tendinţă descrescătoare, în cazul DTH acesta a crescut cu aproape 60% în primele şase luni ale anului trecut.
Cifre de final de an. 2007 a fost un an bun pentru operatorii celor cinci platforme DTH din România, majoritatea raportând creşteri mai mari de 100% ale numărului de clienţi ai propriilor servicii. Dolce, serviciul de televiziune digitală de la Romtelecom, a ajuns la sfârşitul anului 2007 la 400.000 de clienţi, atingând o cotă de piaţă de 20% la un an de la lansare. Restul de trei platforme DTH a încheiat fiecare anul la pragul de 100.000 de clienţi: Focus Sat, de la UPC, Boom TV, respectiv Max TV. În cazul Boom TV, numărul de clienţi a crescut cu 300%, Focus Sat şi-a dublat numărul de clienţi, în timp ce pentru Max TV creşterea a fost de 40%. Liderul pieţei serviciilor de televiziune prin satelit este Digi TV, oferit de RCS&RDS. Compania indică până în prezent 600.000 de clienţi