Pista este într-o stare jalnică, deoarece nimeni nu investeşte în repararea ei. Sursa: Foto: Ovidiu Pauliuc
Incidentul de acum o săptămână, când un avion cu 89 de pasageri a aterizat forţat pentru că i s-au rupt roţile din faţă la contactul cu solul, a adus din nou în atenţia autorităţilor starea în care se află pista Aeroportului Internaţional din Bacău. De altfel, Cristian Stanciu, cel care a fost directorul aeroportului timp de mai mulţi ani, a părăsit recent funcţia deoarece nu şi-a mai asumat responsabilitatea pentru siguranţa zborurilor. Pista este considerată cea mai mare din nord-estul ţării, având 2.500 de metri lungime şi 80 de metri lăţime.
Au peticit gropile
Pista prezintă denivelări care pun în pericol aeronavele, dar, deşi consiliul judeţean (CJ), care gestionează aeroportul, a apelat la o firmă de consultanţă pentru a porni lucrările de modernizare, nu a fost găsit niciun investitor. Pe la aeroport s-au perindat investitori americani, chinezi, unguri, francezi, spanioli, nemţi, austrieci, cehi sau italieni. Toţi au plecat însă acasă cu informaţiile primite şi nu au mai dat niciun semn. Consiliul Judeţean Bacău a realizat anul trecut investiţii în pista aeroportului de 300.000 de lei.
Banii au fost daţi însă pentru peticirea gropilor. Şi în prezent, pista este în reparaţii de urgenţă, astfel că sunt permise la aterizare doar aeronave de până la 50 de tone. În schimb, autorităţile speră ca investitorul care va concesiona activitatea la aeroport să vină cu banii necesari pentru modernizarea pistei. Necesarul ar fi de 44 milioane de euro. Incidentul aviatic în care a fost implicat avionul care venea de la Roma a avut ecou şi la Consiliul Judeţean.
„În primul rând, nu cred că era zăpadă, gheaţă pe pistă, cum au spus unii pasageri. În toate ţările din lume, iarna se circulă în condiţii de iarn