Piaţa de publicitate a crescut cu 43% în 2007 faţă de anul precedent. Investiţiile în publicitate s-au ridicat la 5,3 miliarde de euro (volum brut, calculat la rate card), faţă de circa 3,7 miliarde de euro în 2006. Anul trecut, cei mai mari investitori de pe piaţa de publicitate autohtonă au fost companiile Procter &Gamble (398 de milioane de euro), Unilever South Central Europe (257 de milioane de euro), L’Oréal România (256 de milioane de euro), Coca-Cola
Piaţa de publicitate a crescut cu 43% în 2007 faţă de anul precedent. Investiţiile în publicitate s-au ridicat la 5,3 miliarde de euro (volum brut, calculat la rate card), faţă de circa 3,7 miliarde de euro în 2006.
Anul trecut, cei mai mari investitori de pe piaţa de publicitate autohtonă au fost companiile Procter &Gamble (398 de milioane de euro), Unilever South Central Europe (257 de milioane de euro), L’Oréal România (256 de milioane de euro), Coca-Cola România (157 de milioane de euro) şi Danone România (138 de milioane de euro). Potrivit monitorizărilor AlfaCont, primii 20 de advertiseri au cumulat anul trecut jumătate din totalul investiţiilor din publicitate în mediile tradiţionale (televiziune, presă scrisă şi radio). Datele centralizate de AlfaCont se referă şi la inserţiile publicitare de tip cross-promotion. Nu a fost luat în calcul nici un discount, toate cifrele având la bază un tarif-listă (rate card) oficial. AlfaCont nu monitorizează însă publicitatea online şi cea outdoor. Pentru 2007, acestea sunt estimate, ca volum total, la aproximativ opt milioane de euro net pentru internet, respectiv 42-44 de milioane de euro pentru outdoor.
Cosmeticele, în topul celor mai promovate produse
Telefonia mobilă şi-a păstrat şi anul trecut poziţia de lider în topul celor mai active categorii de produse. În 2