Incepand de ieri si pana pe 15 aprilie, majoritatea magazinelor vor avea soldari, adica preturi reduse la sortimentele de imbracaminte sau incaltaminte
al caror sezon este pe sfarsite.
Multi consumatori asteapta perioadele de reduceri pentru a-si innoi garderoba, insa nu stiu ca sunt si cazuri in care pot fi pacaliti. Spre exemplu, au existat situatii in care magazinele au marit preturile chiar inainte de perioada de soldari, pentru ca apoi sa le reduca (adica sa revina la preturile initiale). Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) ne indica ce trebuie sa urmarim in cazurile produselor soldate. Pretul redus trebuie sa fie inferior pretului de referinta, care reprezinta cel mai mic pret practicat in magazinul respectiv in ultima luna. Orice anunt de reducere se face fie prin mentionarea noului pret langa cel vechi, care e barat, fie prin mentiunile "pret nou", "pret vechi". Se mai pot afisa procentul de reducere si pretul nou, care trebuie sa apara tot langa pretul anterior, barat. Este interzis ca o reducere de pret pentru un produs si/sau serviciu sa fie prezentata consumatorilor ca o oferta gratuita a unei parti din produs si/sau serviciu. De asemenea, agentii economici nu au voie sa conditioneze vanzarea catre consumator a unei cantitati impuse din produsul soldat sau cumpararea concomitenta a unui alt produs sau serviciu. Este interzisa si prestarea unui serviciu conditionata de prestarea altui serviciu sau de cumpararea unui produs.
Incepand de ieri si pana pe 15 aprilie, majoritatea magazinelor vor avea soldari, adica preturi reduse la sortimentele de imbracaminte sau incaltaminte
al caror sezon este pe sfarsite.
Multi consumatori asteapta perioadele de reduceri pentru a-si innoi garderoba, insa nu stiu ca sunt si cazuri in care pot fi pacaliti. Spre exemplu, au existat situatii in care magazinele au marit pret