Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) a anuntat miercuri ca, incepand cu luna ianuarie a acestui an, a intrat in vigoare Legea privind combaterea practicilor comerciale incorecte, care vor fi sanctionate de ANPC, incepand cu 31 ianuarie 2008, cu amenzi de pana la 60.000 de lei. Printre companiile vizate de Autoritate se numara si bancile, acuzate ca recurg la practici comerciale incorecte in momentul acordarii unui credit si nu informeaza corect clientii privind modificarea periodica a dobanzilor.
Vicepresedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, Gheorghe Ciubotaru, a declarat, citat de NewsIn, ca unele unitati bancare recurg la practici comerciale incorecte pentru a atrage clienti, oferind credit cu dobanda redusa, pe care o majoreaza din doua in doua luni, in baza clauzelor contractuale.
"Operatorii economici spun ca aceasta majorare periodica este determinata de evolutia pietei, insa in momentul contractarii creditului consumatorul nu este informat corect cu privire la acest aspect, clientul fiind pus in situatia ca de la o dobanda initiala de 5% sa ajunga dupa patru luni la o dobanda de 9%", a mai precizat Ciubotaru.
Mai mult, vicepresedintele ANPC a spus ca, in timp ce unitatile bancare majoreza dobanzile vechilor clienti, pastreaza dobanda prezentata initial noilor clienti, pentru a-i atrage.
Practicile comerciale incorecte sanctionate de ANPC
Printre practicile comerciale considerate incorecte aflate pe "lista neagra" a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului se numara publicitatea – capcana (practica de a convinge consumatorul sa cumpere de la o anumita societate facand publicitate unui produs la un pret foarte scazut, pentru care nu exista un stoc corespunzator), falsele oferte „gratuite” (crearea unei impresii false asupra unor oferte prin descr