Nicolas Sarkozy practica cea mai apropiata relatie cu presa avuta vreodata de un presedinte francez. Dar este dominatia media benefica pentru Franta? se intreaba intr-un comentariu, corespondentul BBC la Paris. Cu prieteni apropiati ai sefului statului care detin principalele posturi de televiziune si pubicatii, exista temeri serioase ca libertatea presei franceze ar putea avea de suferit.
Strategia de media a lui Sarkozy, sub lupa
Orice ar face sau ar spune, presedintele Sarkozy poate fi sigur ca nu ramane neobservat. Inconjurat permanent de camere de televiziune si aparate foto, aproape fiecare aspect al vietii sefului statului ajunge in presa, comenteaza BBC.
Inca de la inceput, Sarkozy s-a purtat ca o vedeta, iar, asa cum dovedeste recenta sa idila cu starul pop Carla Bruni, ii face placere sa iasa in public si cu viata sa privata.
Editorul revistei mondene Point de Vue, Colombe Pringle, crede ca este o manevra inteligenta de a acoperi esecurile politice. "Toata lumea vorbeste despre povestea de dragoste. De fiecare data cand apare ceva jenant la adresa Guvernului, sau cand francezii incep sa se indoiasca, ceva se intampla in viata lui privata".
Concluzia este ca Sarkozy foloseste media, si a ales-o pe Carla Bruni nu doar pentru ca este frumoasa, ci si pentru ca e cunoscuta de o lume intreaga. Carla a devenit in acest fel, un instrument media perfect pentru Nicolas Sarkozy. Aspectul cel mai interesant este ca acest spectacol este regizat de nimeni altcineva decat de presedinte.
Prieteni in media
Jean Louis Missika, un analist media francez, crede ca Sarkozy a fost cel care a decis in mod deliberat sa tureze motoarele presei la maximum. Strategia sefului statului este de altfel sa satureze media. Fiecare nou eveniment care se intampla in ce il priveste pe Nicolas Sarkozy, incepe ac