Doi membri ai fostei conduceri Navrom sustin ca Traian Basescu nu a fost dat afara din functia de reprezentant al Navrom la Anvers, ci si-a pastrat-o pana cand a fost numit la Inspectoratul Navigatiei Civile. In contextul mapelor profesionale, aceste afirmatii dezmint anuntul lui Mugur Ciuvica cum ca presedintele a fost si el subiectul unei sanctiuni, cand a fost dat afara din functia de sef al reprezentantei Navrom la Anver, informeaza NewsIn.
Doi dintre membrii comisiei care au analizat atunci cazul, Romeo Posedaru si Cornel Idu, au declarat ca reclamatia a fost facuta de secretarul de partid al Departamentului Transporturilor Navale (DTN) din acea vreme, care plecase intr-un voiaj de productie pe nava de 4800 TDW Zimnicea, incarcata cu 2.500 tone cherestea pentru Casablanca. Pentru a-si pastra functia de capitan de cursa lunga, comandantii de nava, ca si toti marinarii de altfel, erau obligati sa faca un voiaj o data la cinci ani si asa proceda si secretarul de partid al DTN.
Potrivit acestora, in 9 decembrie 1988, nava a suferit o grava avarie la motorul principal. Avaria (spargerea carterului, n.r.) nu a putut fi reparata la Casablanca si IEFM Navrom a dirijat-o la Anvers, unde reprezentant era Traian Basescu. Nava a fost reparata in noua zile, dar, in loc de 596.000 franci belgieni cat stabilise initial firma selectata de autoritatile navale romane, lucrarile au ajuns in final la 899.000 franci belgieni.
Pe toata perioada reparatiilor lucrarile au fost supravegheate de un reprezentant al Registrului Naval Roman, care a trimis telexuri in tara anuntand suplimentarea costurilor, din cauza descoperirii unor avarii suplimentare care necesitau inlocuirea materialului care acopera motorul principal. Nu s-ar fi solicitat insa aprobare in tara pentru majorarea fondului suplimentar de valuta.
La final, comandantul navei a