Se dau datele problemei: spatiu rural, Thanatos si Eros, derizoriu, mit, inconstient colectiv si magie colectiva, o crima sau o disparitie sau o moarte dubioasa ca filon al caruselului de povestiri ale mameibatrane, cu variantele lor ca fond postmodern de interstitialitate a textului.
Apoi sint doua sau chiar trei directii prin care textul abordeaza atentia lectorului: limbajul inserat de poetic, fermecator al naratiunii epice cu sugestii de narcoza brodate pe firul caldurii - un pandant rural al acesteia: "soarele scuipa saci de caldura pe ulitele satului". O a doua ar fi umorul personajelor si variantele lor de povestit si povestire, alternind cu prozatorul Radu Tuculescu, facind schimb de locuri. Caci se defineste cu pregnanta rotatia acestor protagonisti, care sint atit personaje cit si autori, prozatorul insusi intrind in mijlocul personajelor lui si analizindu-se in interiorul modelelor lor de gindire. Altfel spus, la limita parafrazei, admitind o persuasiva sugestie din Lao Tze, Radu Tuculescu, cu un evident caracter dubitativ, se intreaba: "Nu stiu daca nu cumva sint chiar eu personajul din povestirile mameibatrane."O carte, asadar, aparte in raport cu contemporaneitatea noastra inscrisa urban la capitolul roman, o carte din care se distinge nota postmodernista a unui Fowles din "Turnul de abanos", de pilda, cu toate ca la Tuculescu intilnim un qui pro-quo primar, lucru ce ii sporeste potentialul halucinogen, in timp ce infernala caldura trage inspre un atmosferic eliadesc. Daca autorul forjeaza metafore si comparatii intr-o stilistica de San Antonio, actiunea si povestea, chiar daca detectivistice, nu au legatura cu scriitorul american de policier-uri. In schimb, din stranietatea lui Bradbury, stranietate evident mulata pe calapod mioritic, avem din plin, intilnind modele pe care chiar nu le-am fi crezut posibile. Faza fantastica a transformarii p