Locurile de cazare si salile de conferinte ale hotelurilor de peste trei stele nu sunt suficiente pentru satisfacerea cererii de turism de afaceri din Bucuresti, considera majoritatea reprezentantilor din domeniul turistic romanesc.
"Capacitatea de business travel a Bucurestiului este cam la limita. Hotelurile de trei - patru stele au o capacitate de 7.000 - 8.000 de locuri, cu mult sub orase ca Budapesta sau Praga" a declarat joi, pentru NewsIn, consilierul Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism Din Romania (ANAT), Traian Badulescu.
Una dintre marile probleme pare sa fie lipsa salilor mari pentru conferinte.
"Singura sala mare este in Palatul Parlamentului dar nu e de ajuns" a spus Badulescu. "Daca trendul de sosire a marilor branduri hoteliere se mentine, cred ca in cinci ani vom avea in Bucuresti toate marile branduri hoteliere iar cererea de business travel va fi acoperita " a mai spus reprezentantul ANAT.
Potrivit acestuia, Bucurestiul detine 60-70% din cota turismului de business dar si marile orase unde exista aeroporturi cum ar fi Timisoara, Cluj, Iasi sau Constanta ar putea gazdui astfel de evenimente. Brasovul si Sibiul ar putea fi si ele gazde pentru business travel mai ales dupa promovarea pe care a avut-o in 2007 Capitala Culturala Europeana.
Reprezentantii agentiilor de turism care efectueaza si corporate travel sustin ca turismul de business s-a dezvoltat foarte mult in ultimii doi - trei ani si ca tot mai multe companii inclusiv cele medii sau mici isi permit sa organizeze astfel de evenimente si mai ales activitati de team-building.
"Cele mai multe companii cu care lucram pe segmentul de business travel sunt companii mari din domeniile auto, farmaceutic, publicitate si IT. Majoritatea evenimentelor pe care le organizam sunt traininguri si team-buildinguri. Au inceput si firm