Firmele care apeleaza la falsa publicitate pentru a insela increderea cumparatorilor sint pasibile de amenzi usturatoare, incepind de la 1 februarie 2008. Asta dupa intrarea in vigoare a Legii 363/2007, privind combatera practicilor incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii si armonizarea reglementarilor cu legislatia europeana privind protectia consumatorilor. Publicitatea capcana, falsele gratuitati, afirmatiile false cu privire la proprietatile curative ale produselor, reportajele publicitare ascunse, sistemele piramidale sint doar citeva dintre practicile incriminate de noua lege.
Inspectorii protectiei consumatorilor pot aplica sanctiuni cuprinse intre 3.000 si 30.000 lei. Neincetarea practicii incorecte atrage dupa sine sanctiuni de la 6.000 la 60.000 lei, iar ca masura complementara se poate dispune suspendarea activitatii agentului comercial, pina la intrarea in legalitate.
"Armonizarea legislatiei din Romania cu cea a Uniunii Europene, prin adoptarea Legii 363/2007 este de natura sa sporeasca increderea consumatorilor intr-o piata guvernata de principii corecte si sa oblige comerciantii sa respecte drepturile consumatorului. Aceasta lege se inscrie, astfel, in continuarea programului de guvernare care are ca obiectiv asigurarea unui nivel de protectie a conumatorului in Romania. Speram ca aceasta lege sa disciplineze comerciantii si sa aduca un avantaj net consumatorilor. Sa nu uitam, totusi, ca orice comerciant este, la rindul lui, cu sau fara voie, un consumator", declara Florin Ionascu, inspectorul sef adjunct al OJPC Braila.
Firmele care apeleaza la falsa publicitate pentru a insela increderea cumparatorilor sint pasibile de amenzi usturatoare, incepind de la 1 februarie 2008. Asta dupa intrarea in vigoare a Legii 363/2007, privind combatera practicilor incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii si a