De la 31 decembrie 2007 agenţii comerciali care fac reclamă abuzivă produselor pot fi pedepsiţi şi în ţara noastră. Acest lucru depinde în mare măsură şi de consumatori, care sunt rugaţi să colaboreze în acest sens cu instituţiile competente.
De la 31 decembrie 2007 agenţii comerciali care fac reclamă abuzivă produselor pot fi pedepsiţi şi în ţara noastră. Acest lucru depinde în mare măsură şi de consumatori, care sunt rugaţi să colaboreze în acest sens cu instituţiile competente.
Cu ocazia intrării în vigoare a Legii 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii, publicată în Monitorul Oficial la data de 28 decembrie 2007, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Dan Vlaicu, a susţinut o conferinţă de presă la se-diul agenţiei la data de 16 ianuarie 2008. Acesta a menţionat că, în urma intrării în vigoare a acestei legi, inspectorii ANPC vor avea mai multă putere de acţiune asupra agenţilor comerciali şi că urmează să aibă o întrevedere zilele următoare cu cei care îşi desfăşoară activitatea în hipermarketuri pentru a-i informa cu exactitate cum trebuie aplicată legea.
COLABORARE. Vlaicu apelează la o cât mai bună colaborare cu consumatorii în vederea depistării câtor mai mulţi agenţi care practică un asemenea comerţ. Legea se referă la publicitatea prin practicile incorecte, înşelătoare (prin acţiune sau omisiune) şi agresive ca falsele oferte gratuite, publicitatea-capcană, adică încercarea de a convinge consumatorul să cumpere un produs la un preţ foarte scăzut, pentru care nu există un stoc corespunzător, îndemnuri directe adresate copiilor, afirmaţii false cu privire la proprietăţile curative ale produselor legate de alergii, scădere în greutate, vor fi sancţionate reclamele false legate de câştigarea de premii, crearea falesi