Gyarfas Kurko, directorul si actionarul majoritar al producatorului Apemin Tusnad, spune ca miza pe ambalajul PET a marcat dezvoltarea brandului Tusnad care a ajuns anul trecut la vanzari de circa 10 mil. euro.
In cinci ani, managerul estimeaza ca cifra de afaceri Apemin Tusnad ar putea ajunge la 50 mil. euro, fata de circa 13 mil. euro la nivelul anului 2007. "Vrem sa urcam una sau doua trepte in clasamentul celor mari mari imbuteliatori de apa minerala si sa ramanem o companie independenta cu capital romanesc", spune Gyarfas Kurko despre obiectivele pe termen mediu ale companiei sale.
Apemin Tusnad, una dintre cele cinci companii mari cu capital integral romanesc de pe piata apelor minerale, a fost in ultimii ani tinta preluarii de catre fonduri de investitii si oameni de afaceri interesati de intrarea pe acest sector. Kurko spune insa ca nu s-a ajuns niciodata la negocieri cu potentialii cumparatori, pentru ca el nu si-a dorit vanzarea companiei.
Urmatoarele investitii in dezvoltarea afacerii ar putea fi finantate partial prin credite bancare, insa managerul afirma ca in acest an nu vor mai fi sume la fel de mari ca in 2007.
"In 2008 nu vom face investitii la fel de mari ca si anul trecut (6,5 mil. euro - n. red.). In primul rand, vrem sa ne mentinem ritmul de crestere al vanzarilor, apoi sa largim echipa de management si vanzari, sa ne focusam mai mult pe distributie si sa crestem ponderea apei plate in vanzarile noastre", precizeaza Kurko. El a bugetat investitii de un milion de euro in acest an in promovarea apei plate si a sucurilor Florina. In 2007, Apemin Tusnad a intrat pe segmentul sucurilor naturale cu brandul Florina, printr-un parteneriat cu un producator bulgar.
"Un parteneriat cu un producator a fost luat in considerare inca de la inceput, cand am decis intrarea pe piata sucurilor naturale, datorita costurilor