Eclipsat de stralucirea (in masura posibilitatilor) pe care a capatat-o Sibiul in calitatea pasagera de capitala culturala europeana, Clujul artistic a petrecut un 2007 palid si cu picioarele grele tarsaite in problemele anilor precedenti.
In raport cu nevoile stiute, orasul considerat al doilea centru de business al tarii prefera mai degraba culorile cluburilor sportive locale si cantecele "de galerie" ale fanilor sai. Pentru ca gusturile nu se discuta, mai ales de cei care ar avea mijloacele strategice sau financiare sa intervina in favoarea dezvoltarii culturale, vom prefera unei analize a acestor optiuni consemnarea aparitiei in ultima perioada a unor spatii alternative celor institutionale in care artistii sunt invitati sa expuna.
PREVIEW - o galerie privata deschisa in toamna, in apropierea Muzeului de Istorie a Transilvaniei - isi propune, conform declaratiilor de presa ale patronului sau, promovarea tinerilor artisti clujeni prin organizarea in fiecare luna a cate unei expozitii. Pana acum s-a tinut de cuvant in privinta periodicitatii, cu o expozitie de grup si una de miniaturi ale Oanei Farcas, dar la capitolul "promovare" strategia trebuie "upgradata", la fel ca si in cazul altor galerii de la noi, nu numai clujene. Un afis de dimensiuni modeste plasat la poarta imobilului, insuficienta semnalizarii galeriei, lipsa unui orar de vizitare si a unor cataloage care sa insoteasca expozitiile, trimiterea la un site ce contine doar o singura pagina, cu datele de afis si atat, lipsa de "sensibilizare" a presei nu pot face oficiile de promovare anuntate. In absenta unei strategii reale de marketing cultural, galeria din vecinatatea Obeliscului Carolina risca sa se alature altor initiative efemere al caror scurt destin nu a facut decat sa adauge frustrari si argumente la lipsa de receptivitate si interes pentru fenomenul artelor plastice.