Increderea consumatorilor americani a crescut la inceputul lui ianuarie fata de luna anterioara, dar a scazut semnificativ fata de aceeasi perioada din 2007, arata vineri rezultatele unor statistici, preluate de Reuters.
Statisticile Reuters/University of Michigan pentru indicele increderii consumatorilor au crescut pana la 80,5 puncte in ianuarie, fata de nivelul de 75,5 puncte din decembrie, peste asteptarile medii ale economistilor, care estimasera ca indicele increderii consumatorilor se va situa la 74,5 puncte.
Rezultatele pentru increderea populatiei reflecta estimarile privind cheltuielile populatiei, care ar trebui sa creasca cu 2% in 2008, incepand cu un avans de 1% in primul trimestru.
Indicele pentru conditiile economice actuale a urcat pana la 98,1 puncte, maxim atins din august 2007, fata de nivelul de 91 de puncte, inregistrat in decembrie 2007.
Americanii au, inca, o perceptie negativa asupra situatiei lor financiare actuale si sunt ingrijorati din cauza accentuarii inflatiei si somajului, arata raportul.
Economia americana a fost afectata negativ de o criza a pietei imobiliare, care s-a extins in sectorul creditelor ipotecare cu grad mare de risc si a declansat turbulente in sistemul de creditare, amenintand cresterea economica.
"Populatia este foarte prudenta", a observat un economist de la IDEAglobal, Josh Stiles. "Nu cred ca statisticile mai bune pentru increderea consumatorilor sunt semnalul unei inversari a tendintei de a cheltui a populatiei americane", a mai spus Stiles.
Cotatiile actiunilor listate la bursele americane au crescut dupa publicarea statisticilor, in timp ce pierderile de pe pietele de obligatiuni s-au accentuat.
Increderea consumatorilor americani a crescut la inceputul lui ianuarie fata de luna anterioara, dar a scazut semnifica