Pentru produsele care sunt cu adevarat cerute pe piata, cum ar fi consolele de jocuri Wii sau biletele la Super Bowl, poate parea rezonabila limitarea numarului cumparatorilor. Dar ce se intampla cand si gentile de designer, produse high-end de nisa, treb
Clientii fideli ai magazinelor de lux newyorkeze Saks Fifth Avenue, Neiman Marcus si Bergdorf Goodman ar putea fi surprinsi sa descopere ca politica "ratiei" incepe sa se aplice si la gentile de designer cum ar fi cel mai ravnit model din ultima colectie Prada care costa 1.290 de dolari, poseta semnata Bottega Veneta de 1.490 de dolari si geanta Yves Saint Laurent care arata exact ca o carte postala si care costa 1.395 de dolari.
"Potentialii cumparatori sunt avertizati ca fiecare client poate cumpara maximum trei exemplare din aceste produse la 30 de zile distanta", scrie cu litere de-o schioapa pe geamurile magazinelor.
Gentile cu semnatura consacrata sunt populare, ce-i drept, dar cati dintre cumparatori (chiar si cei care isi permit cu usurinta astfel de produse) si-ar cumpara mai mult de o geanta sau chiar trei exact la fel? Aceasta noua politica a brandurilor de lux pare cel putin ciudata, mai ales in conditiile in care marcile sunt banuite de a fi luat aceste masuri drastice nu din cauza popularitatii de care se bucura in ultima vreme, mai ales, ci mai degraba impinse de posibilitatea ca anumiti cumparatori straini sa profite de faptul ca dolarul american este intr-o perioada instabila si sa revanda produsele in Asia sau Europa, acolo unde, in mod obisnuit, aceleasi produse costa cu 30 sau 40 de procente mai mult decat in Statele Unite.
Geanta Downtown de la Yves Saint Laurent, care are deja restrictie la trei/client la Saks Fifth Avenue si Bergdorf Goodman, costa 1.495 de dolari. La Harvey Nichols, in Londra, aceeasi geanta poate fi achizitionata pentru echivalentul a 1.79