Piaţa autohtonă a display-urilor a fost reprezentată anul trecut, în proporţie de 80%, de LCD-uri, restul revenind plasmelor. Vânzările de playere high-definition au fost modeste, de ordinul sutelor de unităţi. Business - Playerele high-definition nu au fost prea căutate în 2007
Piaţa autohtonă a display-urilor a fost reprezentată anul trecut, în proporţie de 80%, de LCD-uri, restul revenind plasmelor. Vânzările de playere high-definition au fost modeste, de ordinul sutelor de unităţi.
Începutul de an a fost unul foarte activ pentru industria high-definition. În primul rând, în competiţia dintre formatele HD Blu-ray, respectiv HD DVD, par a se da bătăliile decisive în stabilirea unui câştigător. Un an interesant a fost şi pe segmentul display-urilor high-definition, unde, deşi în competiţia dintre LCD-uri şi plasme cele dintâi sunt în avantaj, se aşteaptă o revigorare a vânzărilor de plasme în 2008.
Display. Sfârşitul lui 2007 a găsit piaţa românească a ecranelor HD împărţită între LCD-uri şi plasme în proporţiile de 80%, respectiv 20%. Această distribuţie reiese de exemplu din datele de vânzări ale Flamingo. Astfel, din cele 250 de unităţi de display-uri high-definition vândute în decembrie, 80% au fost LCD-uri. Vânzările companiei pe acest segment au fost de 10 ori mai mari în ultima lună a anului trecut decât în ianurie 2007. Analizând vânzările din punct de vedere al producătorilor de dispozitive HD, aceeaşi distribuţie, 80%-20%, o găsim şi în datele de vânzări ale LG Electronics. Această împărţire a pieţei s-a realizat în condiţiile în care vânzările de LCD-uri s-au triplat în 2007 faţă de 2006, ajungându-se anul trecut la o piaţă de o sută de mii de unităţi de LCD-uri. În ultimul trimestru al lui 2007, 90% din totalul display-urilor HD vândute au fost LCD-uri HD Ready. Şi online vânzările de plasme au fost de 4 ori